ජනාධිපති අනුර කුමාර දිසානායක මහතා අයවැය යෝජනා ඉදිරිපත් කරමින් දුම්රිය සේවා සංවර්ධනය සඳහා විශේෂ අවධානය යොමු කර ඇති අතර, දුම්රිය මැදිරි නිෂ්පාදනය හා අලුත්වැඩියාව මෙරට තුළම සිදු කිරීමට යෝජනා කර ඇත.
දුම්රිය මැදිරි නිෂ්පාදනය මෙරට කර්මාන්තයක් ලෙස ස්ථාපිත කිරීම ඉතා වැදගත් බව ජනාධිපතිවරයා පෙන්වා දුන් අතර, ඒ සඳහා පියවර කිහිපයක් ගැනීමට යෝජනා කර තිබේ.
පළමු පියවර ලෙස දැනට පවතින පැරණි දුම්රිය මැදිරි අලුත්වැඩියා කිරීම සඳහා රුපියල් මිලියන 500ක මුදලක් වෙන් කිරීමට යෝජනා කර ඇත. මීට අමතරව, මෙරට තුළ නව දුම්රිය මැදිරි නිෂ්පාදන කටයුතු ආරම්භ කිරීම සඳහා දුම්රිය දෙපාර්තමේන්තුවට රුපියල් මිලියන 250ක් වෙන් කිරීමට ද යෝජනා කර තිබේ.
කැලණි වැලි දුම්රිය මාර්ගය අවිස්සාවේල්ලෙන් ඔබ්බට අදියර වශයෙන් දීර්ඝ කිරීමේ යෝජනාවක් ද ඉදිරිපත් කර ඇති අතර, මෙම ව්යාපෘතිය සම්බන්ධයෙන් සවිස්තරාත්මක අධ්යයනයක් සිදු කිරීමේ
අවශ්යතාව ජනාධිපතිවරයා පෙන්වා දී තිබේ.
මෙහිදී ජනාධිපතිවරයා විශේෂයෙන් සඳහන් කර ඇත්තේ කැලණි වැලි දුම්රිය මාර්ගය ඔස්සේ දැනටමත් නීති විරෝධී ලෙස පදිංචි වී සිටින පවුල් හා පුද්ගලයින් විශාල සංඛ්යාවක් සිටින බවයි. මේ හේතුවෙන් මෙම වසරේදී ඉදිකිරීම් කටයුතු ආරම්භ කිරීමට නොහැකි තත්ත්වයක් පවතින බව ද ඔහු පැහැදිලි කර ඇත.
කෙසේ වෙතත්, මෙම ව්යාපෘතිය සඳහා සැලසුම් සකස් කිරීම, ගැටලු හඳුනා ගැනීම සහ අවශ්ය විසඳුම් යෝජනා කිරීම සඳහා කටයුතු කරන බව ජනාධිපතිවරයා සඳහන් කර ඇත. මේ සඳහා තවත් රුපියල් මිලියන 250ක අතිරේක ප්රතිපාදන වෙන් කිරීමට ද යෝජනා කර තිබේ.
දුම්රිය සේවා සංවර්ධනය සඳහා මෙම නව යෝජනා මගින් සමස්තයක් ලෙස රුපියල් බිලියනයක පමණ මුදලක් වෙන් කිරීමට යෝජනා කර ඇති අතර,
මෙය දුම්රිය සේවාවේ ගුණාත්මක සංවර්ධනයට සැලකිය යුතු පියවරක් ලෙස සැලකිය හැකිය.
දේශීය වශයෙන් දුම්රිය මැදිරි නිෂ්පාදනය හා අලුත්වැඩියාව සිදු කිරීම මගින් විදේශ විනිමය ඉතිරි කර ගැනීමටත්, දේශීය කර්මාන්ත අංශයේ සංවර්ධනයටත් මෙම යෝජනා ඉවහල් වනු ඇතැයි අපේක්ෂා කෙරේ. එමෙන්ම කැලණි වැලි දුම්රිය මාර්ගය දීර්ඝ කිරීම සඳහා සැලසුම් සකස් කිරීම මගින් අනාගතයේදී එම ප්රදේශවල ප්රවාහන පහසුකම් වැඩිදියුණු කිරීමට හැකි වනු ඇත.